اعتراض مردم نیویورک به درخواست شهردار برای «لو دادن» متخلفان قرنطینه

شهرداری نیویورک یک خط تلفنی ویژه برای «خبرچینی» اختصاص داده است

«خط ویژه خبرچینی» که از سوی شهردار نیویورک برای کنترل تدابیر قرنطینه راه‌اندازی شده بود، در پی سونامی پیام‌های مستهجن  که شامل اظهار نظرهای شهروندان نیویورک در باره درخواست  بیل دی بلاژیو از آنها برای لو دادن همسایگانشان در دوران قرنطینه ویروس کرونا بوده است، موقتا بسته شد. 

شهرداری نیویورک، تایید کرده است که خط پیامک‌های ۳۱۱ که از سوی آقای دی بلاژیو برای لو دادن ناقضان قرنطینه اختصاص داده شده بود، روز یکشنبه تعلیق شده است تا پیام‌های «شیطنت‌آمیز» تلنبار شده را پاک کنند. تعداد زیادی از آن پیام‌ها ظاهرا شهردار نیویورک را با آدولف هیتلر مقایسه کرده بودند. در میان این پیام‌ها، تصاویر بی‌شماری از انگشت وسط (به نشان تحقیر و توهین جنسی) به چشم می‌خورد، و نیز تصاویر نامربوطی از آلت‌ تناسلی مردانه که در زبان عامیانه به عنوان «دیک پیکس» (dick pics) شناخته می‌شوند. 

یک روز قبل، شهردار نیویورک با انتشار ویدیویی در توییتر خود از شهروندان نیویورک خواسته بود تا با ارسال عکس افرادی که تدابیر فاصله اجتماعی را نقض می‌کنند، به شماره ۳۱۱- ۶۹۲، از آنها خبر‌چینی کنند. متخلفان (رعایت تدابیر فاصله اجتماعی) در صورت تکرار تخطی از این تدابیر، تا سقف ۱۰۰۰ دلار آمریکا جریمه می‌شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای دی بلاژیو گفت: «کماکان می‌دانیم افرادی هستند که باید این پیام را بگیرند. به این معنا که هدف از اعمال این تدابیر، آموزش مردم است و این که برایشان روشن کنیم که تدابیر فاصله اجتماعی باید رعایت شود. ما اقدام خواهیم کرد.» 

© The Independent

بیشتر از جهان